This Week February 17 – 21

Standard

I am SO glad to be back at school – not dealing with SNOW!! I hope the weather reporters are wrong and we are DONE!! I know I’ve gotten behind in posting so here are details about what we’ve been doing this week. I’ll post this weekend about next week.🙂

This week in Language Arts, students will begin a unit on Black History Month. They have been given a research project that is due on Wednesday, February 26th. Students have a list of African Americans in history to choose from. There is a grading scale and a list of internet resources they are allowed to use. Students will choose names from the list and create a “baseball card” on each person. They have to have a minimum of 5 facts on their card, along with a picture of the person. The level of completion will determine the level of their grade. They were given 3 days to research their people and the index cards to use. All work on the cards is to be done outside of school or during free time in class.

In Social Studies class, students are learning about the different aspects of WWI. They are learning about the causes of war, government issues, weapons, trench warfare, propaganda, etc. Every day focuses on a new area and gives them a new activity. At the end of our unit students will have a unit test and will create a product that shows they can apply what they have learned.

 

Estoy tan contento de estar de vuelta a la escuela, no se ocupen de NIEVE!! Espero que el tiempo los periodistas están equivocados y que nos han hecho!! Sé que he llegado por detrás a la hora de publicar así que aquí están los detalles de lo que hemos estado haciendo esta semana. VOY este fin de semana en la próxima semana.🙂

Esta semana en Artes del Lenguaje, los estudiantes comenzarán una unidad de Mes de la Historia Negra. Les han dado un proyecto de investigación que es debido el miércoles, 26 febrero. Los estudiantes tienen una lista de los afroamericanos en la historia entre los que elegir. Hay una escala de gradación y una lista de recursos de internet que están autorizados a utilizar. Los estudiantes deben elegir nombres de la lista y crear un “baseball card” en cada persona. Ellos tienen que tener un mínimo de 5 hechos en su tarjeta, junto con una fotografía de la persona. El nivel de terminación, determinar el nivel de su grado. Fueron 3 días de investigar sobre su pueblo y las fichas para su uso. Todos los trabajos de las tarjetas es que hacerse fuera de la escuela, o durante el tiempo libre en la clase.

En los Estudios Sociales de clase, los estudiantes están aprendiendo acerca de los diferentes aspectos de la primera guerra mundial. Están aprendiendo acerca de las causas de la guerra, cuestiones relacionadas con el gobierno, armas, guerra de trincheras, propaganda, etc. Cada día se centra en la nueva zona y les da una nueva actividad. Al final de nuestra unidad los estudiantes tendrán una prueba unitaria y crear un producto que demuestra que pueden aplicar lo que han aprendido.

Comments are closed.